Priser

Priserna på denna hemsida gäller tills vidare och är inkl. moms. Vi reserverar oss för prisändringar p.g.a. ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.

Webbshop/postorder

Vi skickar alla vanliga dammprodukter (dock med vissa undantag t.ex. lite större dammformar) på postorder. Det enklaste sättet är att beställa här på hemsidan i vår webbshop, men det går även att ringa eller mejla in en order. Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning, vid misstanke att den gjorts på skoj eller med uppenbart felaktiga uppgifter. Vi förbehåller oss också rätten att kräva betalning för tidigare obetalda fakturor innan en ny order skickas. Detta gäller även om fakturan för en tidigare ordern ännu inte förfallit till betalning.

Betalning

I vår butik gäller normalt att varorna betalas vid avhämtning. Det går att betala kontant eller med något av de vanligaste kontokorten.

I webbshopen kan man välja att betala mot faktura eller i förskott via Payson eller med BankGiro. För att faktura ska bli godkänd gör vi en kreditkontroll som innebär att man bl.a. inte får ha betalningsanmärkningar. Vid betalningspåminnelse debiteras lagstadgad avgift på f.n. 60 kr. per påminnelse samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid inkasso tillkommer inkassoföretagets avgifter.

Presentkort

Presentkort utfärdat av oss gäller som betalningsmedel i vår butik i Säter. Numrerade presentkort kan även användas i vår webbshop. Giltighetstiden för presentkort är 3 år från utfärdandet. Hela beloppet måste förbrukas vid ett köptillfälle och varken hela eller del av beloppet kan växlas mot pengar. Om en vara betalats med presentkort och köpet av denna vara sedan ångras återbetalas den del som betalats med presentkort i nytt presentkort. Presentkort är giltigt först efter att vi erhållit full betalning för presentkortet. Presentkort som köpts mot faktura blir det giltigt som betalningsmedel först efter att hela beloppet bokförts som betalt på vårt konto.

Leveranstid (snabba leveranser)

Normal skickar vi beställningar i vår webbshop inom 1-3 dagar. Vid hög belastning kan det ta någon dag extra. Om en vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig omgående.

Fraktalternativ

Vi skickar små order med postens brev och större order med DHL. Vanligast skickar vi paket utan hemkörning med DHL Service Point som då levereras till ditt närmaste utlämningsställe. Paket med hemkörning skickas med DHL som då kontaktar dig och bestämmer sedan när det ska levereras. Vi väljer i regel det alternativ som är billigast. Om du önskar en order levererad med ett annat fraktalternativ än vad vi väljer förbehåller vi oss rätten att ta ut en extra fraktavgift. I webbshopen beräknas fraktkostnaden automatiskt och inga extra avgifter tillkommer.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden baseras på ordens beräknade vikt inkl. emballage och ev. skrymmetaxering. Fraktkostnaden inkluderar emballage och inga övriga kostnader tillkommer. Obs att följande tabell inte gäller ordens faktiska vikt utan webbshopens beräknade vikt. För exakt uppgift om vad en specifik order kostar i frakt rekommenderar vi att du lägger dina produkter webbshopens varukorg och går till kassan där fraktkostnaden redovisas.

Små försändelser upp till 1 Kg baseras på postens brevtaxa, dock lägst 14 Kr.

Större paket enligt följande lista:

2 Kg 75 kr
3 Kg 85 kr
5 Kg 95 kr
10 Kg 120 kr
15 Kg 180 kr
20 Kg 225 kr
40 Kg 275 kr
över 40 Kg 325 kr
lätt skrymmande mindre tillägg
extra skrymmande 500 kr
mycket skrymmande 750 kr

Lagerhållning

Under säsongen finns normalt alla dammprodukter i lager. Vår affärsidé går ut på att kunden ska kunna komma till oss och köpa med sig de produkter som han/hon behöver. Naturligtvis kan vi inte råda över alla omständigheter och det händer att varor tillfälligt tar slut. Om du vill vara helt säker på att kunna titta på en speciell produkt, så rekommenderar vi dig att ringa och fråga om den finns i lager.

Några av våra leverantörer har mycket stora sortiment (t.ex. Lahema, Rockways och Felsdekor). En del av dessa produkter är beställningsvaror, och kan beställas hem i samband med våra ordinarie leveranser.

Garanti

Garantibevis/kvitto ska alltid uppvisas vid garantianspråk. Garantianspråk godkänns först efter att vi fått möjlighet att undersöka produkten.

Ångerrätt

Som privatperson har Du 14 dagar på dig att ångra ditt köp från den dag Du mottagit varan. Varan ska vara i väsentligen oförändrat skick samt med originalförpackning. Om Du vill ångra ditt köp, måste Du först kontakta oss för ett returnummer.

Det är kundens ansvar att bekosta returfrakten samt se till att varan kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Om varan skadas i transporten (trots god emballering) är transportören ersättningsskyldig. Viktigt: Returen är inte godkänd förrän vi kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas pengarna inom kort till ditt konto. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras.

Vara som kommer i retur utan att kunden först kontaktat oss för ett returnummer, returneras till kunden och frakt debiteras. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav, utlöses ej av oss. Returrätt gäller ej för växter, fiskar, UV-C lampor och måttbeställda varor (t.ex. dammduk, skyddsmatta, kantmatta och slang).

Transportskada

Synlig skada på emballage/gods skall anmälas direkt av mottagaren till transportör/utlämningsställe. Vid dold skada, kontakta oss snarast, dock senast inom 3 arbetsdagar.

Ej uthämtad vara

Beställda varor som ej uthämtats debiteras med full frakt och returfrakt.

Reservation (produktinformation)

Vi reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen som finns i webbshopen samt kan ej heller garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.